טיפול בכאבים בקרסול

טיפול בכאבים בקרסול

הקרסול הינו המפרק המחבר בין כף הרגל והשוק, והוא מפרק חזק שתפקידו לשאת בעומס משקל הגוף בעמידה, הליכה, ריצה, ופעילות גופנית אחרת. בשל מיקומו ותפקידו, הקרסול הוא בין המפרקים המועדים לפגיעות ופציעות ספורט, או להיווצרות לחץ מבני הפוגע בעצמות, בשרירים או ברצועות.

כאבים

כאבים בקרסול נגרמים בשל סיבות שונות, הנפוצות שבהן – דלקות בקרסול שעשויות להיגרם עקב לחץ מופרז על הקרסול, שימוש בנעליים לא מתאימות, משקל עודף ומאמץ הנובע מפעילות ספורטיבית; נקע של הקרסול שגם הוא נובע בדרך כלל מפעילות ספורטיבית או משימוש בנעליים לא מתאימות; וכאבים מבניים הנובעים, למשל, משחיקה של הסחוס או אוסתיאוארטריטיס; וסיבות נוספות. בחלק ניכר מן המקרים של כאבים בקרסול יש קשר בין הפציעה או הכאב לפעילות גופנית, ועם זאת לא פעם אנו רואים כאבים בקרסול בשל סיבות מבניות (כמו למשל נטייה של מבנה הרגל לחוסר איזון, כף רגל שנראית כאילו היא “נמשכת” פנימה או החוצה במנח הטבעי שלה).

טיפול

הטיפול בכאבים בקרסול הינו מגוון ותלוי באופי הכאב, מיקום הכאב ומאפייניו, ואורח החיים של המטופל. בין הטיפולים האפשריים נמצא למשל טיפול מקומי בכאב במגוון דרכים כמו זריקות חומצה היאלורונית, PRP לתוך מפרק הקרסול; טיפולים כירורגיים בשיטה ארטרוסקופית;  קיבוע או החלפת המפרק; שימוש באביזרים אורתופדיים להקלה על הכאב והבטחה של טווח תנועה תקין ובריא במפרק הקרסול; פיזיותרפיה; ועוד. במקרים של טיפול ניתוחי, ברוב המקרים הטיפול הוא מהיר ובטוח בבעיה והחזרה לשיגרה היא מהירה.

ד”ר אלכסנדר ברמנט הינו רופא אורתופד בעל התמחות בכירורגיה אורתופדית והוא מהמובילים בארץ של שיטת הניתוח הארטרוסקופית (“ניתוחי לייזר” של מפרקים) עם התמחות בניתוחי לייזר של הקרסול ומפרקי כף הרגל. ד”ר ברמנט מוביל את מערך הניתוחים הארטרוסקופיים של מפרק הקרסול במרכז רפואי ע״ש א. וולפסון, אסותא, ובצ.ה.ל והוא מהווה חלק מצוות האורתופדים המומחים במרכז “כאן הבריאות”. אנחנו מזמינים אתכם להתקשר למרכז לקביעת תור ותחילת טיפול בכאבים בקרסול.